نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3153
-
الف
+

همه ی آن چیزهایی که در رابطه با «جکی چان» نمی دانیم

جکی چان در خاطرات منتشر شده‌اش می‌گوید طبیعت پرخطر کارش در سینما او را به سوی خرج کردن پول‌ در قمارخانه ها و بی‌بند و باری اخلاقی کشانده بود.

«جکی چان» در کتاب خود با نام «Never Grow Up / هرگز بزرگ نشده» شرح می‌دهد که چگونه حس ناامنی و ناپختگی روحی باعث می‌شود او ثروت هنگفتی را صرف عیاشی و کارهای اشتباه کند.

به گزارش آی فیلم2، جکی چان در خاطرات منتشر شده‌اش می‌گوید طبیعت پرخطر کارش در سینما به عنوان یک بدلکار به او روحیه یک انسان بی پروا را داده بود و او را به سوی مصرف پول‌ در قمارخانه، خرید تحفه های قیمتی برای دوستان و عیاشی سوق داده بود.

او حتی اعتراف می‌کند که در اکثر مواقع تحت تاثیر مشروبات الکلی بوده و حتی با این وضع موتررانی هم می‌کرده است، تا جایی که، در یک روز دو موتر سوپر لوکس را نابود می‌کند؛ یک پورشه در صبح و کمی بعد یک مرسدس بنز در شب.

چان در کتابش شرح می‌دهد: زمانی که پول به طرفم سرازیر شد علاوه بر اینکه به سوی الکل و قمار و عیاشی کشیده شدم، فرصتی هم برای تسویه حساب با آدم هایی پیدا کردم که پیش از این نگاهی از بالا به پایین به من داشتند.

او می‌گوید: همیشه با خودم مقدار زیادی پول حمل می‌کردم. وقتی شما در فقر زندگی کرده باشید همراه بودن این پول‌ها به شما حس امنیت می‌دهد. همیشه دوست داشتم در وعده‌های غذایی تعداد زیادی از مردم همچون یک گروپ به دورم باشند، رفتاری که حتی تا سال‌های اخیر هم ادامه پیدا کرده است.

او ادامه می‌دهد: حدود ۱۰ سال پیش حساب کردم که تنها در یک سال در حدود ۲ میلیون دالر فقط مصرف غذا برای دیگران کرده‌ام. البته این عادت تنها به دادن پول غذا محدود نمی‌شد و شامل اهدای تحفه های قیمتی چون موتر، ساعت‌های لوکس و لباس‌های چرم نیز بوده است.

این بازیگر ۶۴ ساله توضیح می‌دهد که پیش از اصلاح شیوه رفتارش، در زندگی خصوصی خود یک بی‌مصرف به تمام معنا بوده است و هر روز در آیینه خود را یک احمق می‌نامیده است. او می‌گوید: من با آنکه وظایفم را به جا آوردم اما پدر و همسر خوبی نبودم. رفتارهای نامناسب من ریشه در ناامنی‌های عمیق روانیم داشت، درست از زمانی که در دیدگان مردمان پولدار تحقیر می‌شدم.

جکی چان همچنین از تاسف و شرم عمیق خود بابت نداشتن سواد و عدم توانایی نوشتن و خواندن و انجام محاسبات ریاضی پرده برداشته است، چرا که زمانی که باید درس می‌خواند درگیر شیطنت‌ها و بدل‌کاری‌ بوده است. او اعتراف می‌کند که کودکی شرور بوده که مانند اسبی وحشی رفتار می‌کرده و به ولگردی با دوستانش مشغول بود و حتی گاهی تنها برای سرگرمی، با مردم جنگ به راه می‌انداختند. رفتاری که اکنون نتیجه‌اش این است که پشت کارت اعتباری امریکن اکسپرس او بی‌امضا است چرا که او سواد امضای آن را ندارد.

جکی چان در خانواده‌ای متعلق به طبقه کارگر هنگ‌کنگ متولد شد و در ابتدای ورود به حرفه فلم‌ سازی در فلم‌های «اژدها وارد می‌شود» و «خشم اژدها» با نقش آفرینی «بروس لی» به عنوان بدل‌کار ایفای نقش نمود. او تاکنون در بیش از ۱۵۰ فلم بازی کرده و بنا بر آمار مجله «فوربس» یکی از پولسازترین بازیگران جهان است. ثروت چان در حدود ۳۵۰ میلیون دالر تخمین زده می‌شود.

خبرگزاری مهر نوشت: کتاب زندگی نامه جکی چان با نام «Never Grow Up / هرگز بزرگ نشده» سه روز دیگر در ۴ دسمبر 2018 میلادی «۱۳ قوس» در بازارهای بین‌المللی عرضه می‌شود.

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر